Saturday, July 23, 2011

puding jagung

Thursday, July 21, 2011

journey ke majlis wedd M

salam untk sume ..
setelah lbh dr sebulan, baru lah  aku ada kesempatan untuk berblogging blk..nak ikutkan bdn x chat nih..
pada sume yg sudi singgah n follow..time kasih bebanyak..nnt sy singgah sana lak yer,,tunggu!!
ari ni nyer n3 nak citer pasal kesibukan yg menyebabkan x sempat nak pegang benda alah ni,,,
mggu lepas berakhir sudah tgggjwb sepenuhnyer bg majlis nikah adk(termasuk ler majlis sebelah sana)
gmba mempelai-kaler pink gitu..
ari jumaat mlm(15hb) aku bertolak blk kg,w/pun abg lewat blk keje, aku sempat jgk berpusing2 mencari brg2 yg dipesan along..sampai kg hampir jam 10pm..ALAMAK!! along x de kat umah, telur lak belum lg di rebus ,,bila nak lekat kat bunga telur nii??? sudahnyer hampir jam 3 br selesai sumenyer termasuk la menyediakan bhn2 nak wat beehun sok pg...(al-maklum je la kami dah yatim piatu)..umah tuh plk adk yg kawen ni yg duduk..
pg sabtu yg sggh mengujakan(16hb) memaksa aku bgn seawal  jam 5-15am, bersama dgn adik ipar kami membuat bekpes(beehun jer) utk rombongan cik kiah ke perak plk,,bekpes utk tetamu bas yg seramai 40 org..
seawal jam 7 dorang dah smpai..ye la, along dah maklumkan 7-7.30 kena bertolak...so msg2 mmg x sempat nak b'bekpes kat umah..nasib la kami mmg dah standbykan dlm polisterin...
berbekalkan air teh yg suam2 kuku ,beehun goreng n kuih karipap pemberian kakak sepupu(sayang dia) serta 2 kotak air mineral kami pun bertolak ke perak..
awal2 lg dreber bas dah melarang kami makan dlm bas, hehhe..nnt kotor katenyer..sampai di perhentian dengkil, kami berhenti  b'bekpes dulu..hmpir 9.00 am kami b'tolak balik meneruskan perjalanan ..nak dibuat citer, msg2 merungut bila dreber bas bwk lbh krg 90kms jer...x lebih x kurang...
perjalanan yg sepatutnyer amek masa 5 jam  dah jd hmpir 6jam termasuk 2 kali berhenti kat perhentian..maklum jer la, ahli rmbgan rata2 org veteran, terpaksa la byk kali berhenti utk b' tut tut.
pengantin dah byk kali tepon tanyer kat ne, apa lagi bila dia tahu mgkin kite org lmbt smpai..huahua ..menangis la dia..maklum je la dia keseorgan di sana..tambahan plk dia nak suh kiteorg tgk dia sanding kat sana...
   nasib baik la adik n adk ipar nek kete berasingan, cepat la dorang smpai...sejuk ckit hati mempelai..
hampir 1.00pm bas kami br smpai tol bkt merah...ada 20 minit lg perjalanan nak smpai ke destinasi..masing2 suh dreber drive cepat,,angin jer dreber tu..mana x nyer bkn ler bas tuh x selesa memandangkan bas tuh siap b'econ, tp alasannyer ada speedtrap..yg bawak bas pun veteran jgk..nasib badan..
dr jauh lg(tmpt bas parking)dah kedengaran bunyi tembakan ngan mercun dilepaskan..berkobar2 hati nak tgk pengantin bersanding, apalagi msg2 jln pun laju2,yg berlari2 ank pun x kurg jgk.
tengah lapo giler nie :)
walaupun x sempat nak tgk mempelai berarak, tp sempat lg kami tgk mempelai bersanding..siap menepung tawar lg...hmmm, meriah jgk majlis sebelah lelaki ni..siap ada tetamu VIP lg...x ler kempunan adk ku yg bongsu ni nak berarak n bersanding dlm majlis dia...


habis jer majlis,apalagi sesi amek gambo la plk..hehhe..bergambo sakan ler masing2..termasuk la yg punyer n3 ni..wat tatapan sume aku uploadkan sekeping dua gmbo kat majlis tuh wat tatapan yg sudi..


    
          lia(adik).. ngan c Kasih..
arina n sepupunya :)

sendiri pun nak melaram gak. together with along  n inlaw 
boleh tahan tempat mkn beradab nih...

dear in law n my cousin.. ape tu???
semoga kebahagiaan berkekalan hingga ke akhir waktu buatmu adik M...