Friday, May 4, 2012

mati itu pasti...



assalamualaikum semua ..
pada pagi yg damai  dan barakah ini, aku gagahkan jg buka blog aku yang lemau ni..hehe..rasa kosong, hambar..sawang sana sini(ckit je)..x pe..aku nak bersihkan lah ni..uolls sume sihat2 lah hndaknye ye..

cuba tgk tajuk n3 kat atas tu..haa..meh kita cite pasal mati.. 
mati itu pasti kan..
kita semua akan mengalami kematian..tiada yang menghairankan dgn pernyataan itu..tp kita masih takut dgn kematian..kalian takut x??aku sendiri rasa takut tiap kali ingatkan mati, bukan takut apa, memikirkan amalanku kat dunia ni yg x seberapa buat bekalan kat sana..tu yg jadi takut..

mengapa jadi begitu?? bukan ke kita sedar di sebalik kematian tu ada kebaikan?? x percaya??

Indahnya Kematian mengajak kita sama-sama berani mati..ini kerana disebalik kematian itu ada pelbagai keindahan dan ketenangan..hanya sebilangan dari kita je yang sedar dan x sedar akan hakikat tu..

Indahnya kematian tidak hanya menjadi pedoman menyambut ajal dengan senyuman, tp kita juga diajak sama menyelami hakikat menjadi manusia, lengkap dengan pengetahuan hidup dan mati..

meh kita sama2 baca buku ni..