Monday, March 21, 2011

jalan2 cari makan



sempat lg b'possing tu lps mkn :p

kenyang perut suka hati, :D

malam minggu sememangnye mlm merdeka..mlm yg selalu para isteri mencari alasan untk tdk memasak..termasuk aku la tuh..ank2 pun dah jemu ngan air tgn aku 7 hari s'mggu, kali ngan pg, ptg,t/ari lum lg hdgan malam..sesekali berubah selera apa slhnye (klu blh tiap2 mggu pun x pe)..

yg jd mangsa sapa lg klu bkn cik abg..nsb baik la cik abg ni sporting orgnye..kiranye antara org yg memahami laa..makan kat ne??..no hal la..mana2 pun jadik, at least smbil mkn leh cuci mata..kedai mamak pun kteorg selalu serbu...

so, cam biasa la ahad lps kami pun ronda2 la cari tmpat lepak (mkn smbl lepak)yg selesa..
smpai kat uptown abg sggah kat jeti..actually tmpt ni baru jer di upgradekan..so lum lg sggh mkn kat cni..
"apa kata kite cuba mkn kat cni?" tanye  cik abg
"ok aje, blum cuba blum tau sdp ke tdk" jwb aku

apa lg ank2 aku pun b'lari2 ler x sabo msk ke dlm, knon cari la tmpt yg selesa dgn pemndgan yg cntk( ye la smbil mkn leh cuci mata kan) lg2 kat tepi laut ngan angin mlm yg sepoi2 bahasa...
x lama waiter pun dtg amik pesanan...pesan punye pesan, sume dah hbs yg ada cuma nasi n bla bla bla..mana x nyer ank2 aku suka mknan western food..
last2, kami order la nasi grg ayam,tomyam,ikan bkr n beberapa jenis menu lain...sedap jgk mkn kat ctu..len kali boleh la kami dtg b'kunjung lg..hahaha kira promote la ni..

 yum yum :p


menu kami :p

1 comment:

  1. sesekali makan kat luar bersama keluarga mmg best kan.. kena pulak klu masakannya kena dgn selera kita..

    ReplyDelete