Tuesday, January 10, 2012

cheese tart

dari minggu lps lagi ank2 aku nak makan cheese tart..selalunyer aku order jer ngan kwn aku..ramai yg buat bakery dr umah..x pun g je la kedai kek..beli kat c2..habis citer..tp yg kelakarnyer tetiba jer aku teringin nak cuba wat sendr..godek punyer godek..mcm2 versi ada..aku cari yg paling senang & mudah jer..

kebetulan kedai & pasaraya yg aku g tu dah kehabisan blueberry, jdnyer cheese tart kosong je la..first time buat ank serta c.abg puji sedap, itu  pun dah buatkan kembang kuncup hati aku..hehehe , x lah susah mana nak buat benda ni..

ini lah hasilnyer....................



blum msk oven lg


ni yg dah siap bakar
ank2 aku suka yg garing ckit dia punye pastri..lbh rangup katanyer..apa pun berbaloi ler aku buat nih sbb mcm biskut cipsmore la plk..arina yg mmg kurang suka blueberry sekali mkn pun hbs 4 ketul..huhu..selalu order ngan kwn ikut selera iman & lissa..kdg2 seketul pun arina x hbs mkn..siap tanyer esok leh bwk ke sklh x nak bg kawan..hehe..nak promote mama dia la tu..dia asyik puji mama nyer tart sedap kat ayah dia..memang ank mama betul la dia ni..x sedap pun dia kata sedap , klu kene ngan selera dia lg la..

ni je la n3 utk ari ni..sok pg2 aku nak bw plk..time's up now...daa ..wassalam

8 comments:

  1. akak n ank2 mmg suker mkn tart, xkira lah tart apa pun. apatah lg cheese tart mmg lah peberet ank2...

    ReplyDelete
  2. Rajinnya ieja buat cheese tart...akak beli jer kalau nak makan...

    ReplyDelete
  3. wah kalau Arina kata sedap mmg sedap sungguh ler tu Angah. nanti raya boleh buat bisness yer....hehhehe

    ReplyDelete
  4. Bila masakan kita disukai keluarga, hilang segala penat dan letih rasanya. :)

    ReplyDelete
  5. kalau rajin semuanya jadikan.. kalau dah sedaptu boleh buat selalu....

    ReplyDelete
  6. boleh buat tempahan tak?.. nampak yummy..

    ReplyDelete