Wednesday, February 29, 2012

tersalah dotor..




cekodok pisang & pisang goreng..

ni la menu minum petang kami utk ari ni..pisang pemberian dr cikgu suhana 2 hari lps dah msk dan pisang yg aku beli drpd cina sayur dah boleh wat cekodok..sebenonye iman nak pengat pisang..hurmm len kali lah..stok pisang pun ada lg tuh..t/ari td aku buat ni plk permintaan drpd ank dara aku..

terlebih hangus gula dia...tp sedap lak yg hangus ni..ngeeee
(aku baru je buat 2-3 minggu lps)

sedang aku buat ni td..tepon terjerit2 nak suh angkat..x sabar langsung jap je dah berenti..pas tu bunyi lg..mak oii!! berlari2 aku nak angkat..rupanye panggilan dr klinik..bertanye kan samada aku g jumpa doktor x semalam..opcos la aku g..pas tu dia tanye lak aku terbawa balik kad kuning  x??..hisshh..mana ada..ada kat doktor la aku kata..td jumpa doktor sapa?? dia tanya lg..laaa, jumpa doktor pakar laa..doktor syazana aku gtau dia..
"tu bkn doktor pakar, tuh doktor biasa mcm doktor Balqis tu.."nurse tu gtau..
"laa..ye ke..mana saya tau, kaunter suh sy amek BP..pas tu dia bwk kad sy g terus msk bilik no10..x lama nombor sy naik..sy masuk je laa.."
"akak patut masuk bilik no1..bukan no10..kan kaunter dah gtau.."
"haah..mmg kaunter ada gtau..tp lps amik BP, nurse tu terus bwk kad sy , so ikut je laa..mcm mana ni??
"hurmm,,x pe la nnt sy tanye kat doctor.."" selang beberapa saat.."kak..boleh dtg x pd 6hb 3 ni..ari selasa.." aku ya kan aje...deal..
aku pun heran jgk nape doktor ni x banyak tanya kat aku semalam..kata doktor pakar, tanye soalan bese2 je..rupanye dia bukan lah pakar spt yg aku sangka..heee buat keje 2x je la..nak kesana satu hal..aku dah start jaga bby baru lak tu esok..x hengat lgsg aku pasal bby br ni , cam ne ni..nak mintak cuti aku baru je jaga seminggu, nnt apa lak mak bby tu kata..problem betul lah..yg besar2 ni aku selalu bwk..senang sbb msg2 dah besar(3 thn)..klu blh aku x nak bwk beg tgn..semalam pun aku g sorang je.mintak cuti halfday..seb baik selain dr perkara tuh ada good news semalam..result ujian pap smear bln lps negatif..alhamdulillah..


AL FATIHAH buat mak sedara aku yg br menyambut seruan illahi mlm semalam..

wassalam..



19 comments:

  1. slm kak eija,,,
    sedapnye makan goreng pisang ni petang2 kan..tambah2 lagi bile hujan auwww....
    intan baru lepas makan petang 'maggie goreng mamak'

    ReplyDelete
  2. w'salam intan..
    kat sini mmg ujan pun td..ni mendung je..pekene teh panas mmg nikmat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alfatihah...semoga rohnya dicucuri rahmatNYA...

      la diorang patutnya kat klinik tu semak balik kad akak...pastu nk salhkan kita je

      Delete
  3. Assalam ieja, sakit apa ya kena jumpa doc pakar tu, semoga eija di jauhkan dari penyakit2 merbahaya. susah juga kalo nak ulang alik ke klinik atau spital, nak pg satu hal, nak menunggu satu hal huhu.

    Goreng pisang ke cekodok ke, mmg best layan time ujan2 , perut pun rasa lapar semcam je hehe

    Maaf ieja, dh byk kali akk letak bloglist eija tapi nape tah tak kuar2 juga huhu

    ReplyDelete
  4. gitu ceritanya.. tuler kadang kita ikutjer kehendak diaorangkan manalah tau salahkan.. tak pasal kena repeat lagi..
    ehm goreng pisang kalau der depna mata memang terus ngap padahal nak diet konon..

    ReplyDelete
  5. lme dh rsenyer x mkn cekodok.. hehe..;)

    http://nazira-mypersonallife.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Tension woo kena macam tuu..

    ReplyDelete
  7. terlebih hangus lagi sedap walopn pait skit... nak nak nak :)

    ReplyDelete
  8. sedapnya cekodok.. klu kak rumah mmg anak2 selalu request cekodok pisang tu.. kenalah pergi semula ye.. takpelah.. Alhamdulillah utk rslt papsmear tu.. saya pun rslt aritu ok.. lega sesgt.. Takziah utk kehilangan makcik, semoga arwah tenang di sana..

    ReplyDelete
  9. petang-petang mcm ni mmg sedap makan cokodok pisangkan...

    ReplyDelete
  10. sedapnya cekodok pisang...
    Akak dah lama tak buat p/smear.....kena buat jugak ni...

    Al-fatihah utk arwah mak sedara...

    ReplyDelete
  11. dah lamo tak mkn cokodok pisang...huhu

    alfatihah untuk arwah...

    ReplyDelete
  12. semalam baru buat cekodok..sedap le juga makan sesorang..haha...
    dah lama tak buat kek tu..anak n hubby suka...huhu..pasalnya mixer tak ada..
    mcmana la bleh plak silap doktor kan..tapi ye la juga..mereka pun manusia ..ada silapnya. tapi kena la juga berhati2

    ReplyDelete
  13. sedapnya cekodok.. alahai ciannya akak tersilap doktor.. nak wat camnerkan.. Alfatihah jugak utk arwah mak sedara akak..

    ReplyDelete
  14. alahai kak...nak kena amek cuti ngan parent tu yg payah tu...dah la akak baru jaga seminggu...tapi kalau ckp bebaik, rasanya parent baby tu okey kot...

    al fatihah utk arwah...

    ReplyDelete
  15. pisang of pisang..

    apapun alfatihah untuk arwah.. moga ditempatkan dengan orang2 beriman

    ReplyDelete
  16. adoii..tersilap la pulak..dah nak kena pegi sana sekali lagi..letih woo

    ReplyDelete
  17. salam akak.. jaga kesihatan baik2.. :D..

    akak.. huhu.. lady x percaya dr :P.. kih3x..

    p/s : innalillahiwainnailaihirojiunn..

    ReplyDelete
  18. Ieja, awak buat rawatan ape? Maaf tanya....

    Hehee...kadang2 pening kpala bila p hosp ni...apatah lai jumpa doc yg lain pendapat...apatah lg nurse yg melagak x sudah...

    ReplyDelete