Thursday, March 22, 2012

hilang @ lupa letak???

MINGGU SUDAH!!

 seharian aku menangisi kehilangan ini, aku x tahu samada memang betul2 hilang atau pun aku tersalah letak..klu nak dikatakan hilang mmg x logik sbb aku simpan dlm bekas dia..(seingat aku la), nak kata org amik x de sape yg dtg umah aku sebelum tuh..yg satu lg lak aku simpan dlm tas tgn.lupa nak kuarkan tu ari..so patutnye ada la kat c2 sbb aku x usik pun..dah puas aku punggah beg2 tgn,laci kecik besar, dlm almari even dalm pasu2 bunga pun aku dah cari..still x jumpa...

oppss!! barang yg hilang tu sebenarnye rantai tgn & gelang tgn aku..tiba2 je lesap gtu je masa aku nak pakai g kenduri kawen umah sepupu aku...mlm tu c.abg turut sama menyelongkar tempat yg patut dan x patut diltk brg..x de jg, seumur hidup aku x pernah simpan duit/brg kemas bwh lipatan kain/bantal/katil @ apa je la..aku tetap jg cari kat ctu dgn harapan ada ..hampeh

stor?? x de jg..penat c.abg aku menyelongkar situ..akhirnya dia pujuk aku lain kali ada rezki blh beli lg..
bukan..bukan tu yg aku nak..nak ikutkan aku ada brg kemas lain..tp yg hilang tu ada sentimen value ..
rantai leher tu aku beli dgn duit hantaran masa aku tunang  16 thn lps..ikut nasihat arwah mak aku katanye leh wat kenangan , rantai tgn aku lak aku beli masa keje lg..tu la yg aku x tukar sbb cantik..aku sanggup beli lain ..

rege rantai leher aku RM1500..masa tu emas baru RM26segram, rantai tgn tu plk RM1300 (RM32 sgram)..
bayangkan lah klu aku nak beli blk emas yg sama berat/besar dgn rege emas yg dah berganda2 sekarang..seb baik lah brg2 kemas ank2 aku x hilang..aku ltk dlm bekas lain..hurmm menangis x berlagu aku..
penat mencari , aku biarkan je..ada rezki nnt jumpa la, x de rezki??? huaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.......

wassalam

14 comments:

  1. Ieja, insyaallah ade tu...
    Murahnya dulukan..skrg nk dkat 2ratus emas...

    Sy pulak yg brdebar hilngni..

    ReplyDelete
  2. larrr...sayangnya kalau hilang. tapi rasanya kalau kat umah sendiri mesti salah letak kot. pasni cuba cari lagi InsyaAllah ada tu saja dia nak menyorok...hehhehehe

    ReplyDelete
  3. huaaaaaa ..
    ouch! aduyaiiii! :(

    ReplyDelete
  4. ieja..acik pun ada yang hilang nak buat camana kan dah x de rezeki..sedih memang sedih..sebab kaalu dah nama emas tu semua suami yang beli..acik pulak hilangkan..

    ReplyDelete
  5. Kadang-kadang bila kita pulun cari ia tak jumpa...

    Kita rehat sehari dua(Kalau tak urgent). cari balik baru jumpa...

    WuMing selalu kena..

    Tapi sekarang kalau cari sendiri tak jumpa... Suruh isteri cari...Sekejap saja jumpa..He..he..he..

    ReplyDelete
  6. benda2 nih kalo nk sgt carik. selalu x jumper... kalo x carik ader jerk dpn mater. hik3

    ReplyDelete
  7. kdg2, xlama lg kita jpa benda tu di tmpt yg x disangka2... mak dlu pernh ilang henpon, dlm rmh. miss call x dgr bunyi. mcm heran sejam td henpon dok ada dlm tgn, xkuar gi mana2 tp dh ilang. pcaya x, pas tu mak jpa dlm freezer... ptt miss call xdgr... beku henpon tuh... huhuhuhu

    ReplyDelete
  8. salam dik
    yelah barang yg bernilai macam tu kalau hilang memang terasa sgt2 .. tapi nak buat macam mana .. ada tuu , akak rasa cuma salah letak .. kdg2 benda2 macam nie kita slow2 cari , insyaallah jumpe ..

    dan kalau x jumpe juga anggap sahaja sbg tiada rejeki dik , ujian dari allahh .. nanti ada rejeki boleh cari yg lain ..

    ReplyDelete
  9. sabar ya dik...
    Kalau ada rezeki..InsyaAllah ada tu....mngkin salah letak....

    ReplyDelete
  10. amboi murahny emas time tu....taun bile tu ye??..huhu

    ReplyDelete
  11. hayati: masa tu thn 90an..x silap thn 1996 akk beli brg kemas tu..yg satu lg thn 2002..mmg murah lg emas masa tu..teringat masa tu akk ikut2 kwn selalu sgt tukar brg kemas sampai kan emak marah tukar brg kemas mcm tukar baju je..huhu

    ReplyDelete
  12. sabar ya ieja..nanti jumpalah tu..mama pun selalu tersalah letak @ simpan barang2 hu2x..

    ReplyDelete
  13. sayangnya kak.. nak wat camnerkan.. garap2 ader la rezeki akak balik.. amin.. murah giler emas masa tu kak.. skrg dh berganda2.. nak beli pun takut tengok regenya..

    ReplyDelete