Monday, April 2, 2012

sakit gigi..

aduiii sakitnye...

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia...
seminggu x de n3 sbb tuan umah sakit gigi lagi ..dah  msk hari ke 5 nih,.geraham yg goyang dan patut dicabut pun x sempat lg cabut  di + lg ngan gusi yg bengkak sebelah lain plk..aduuiii hai..nak menganga pun x blh..
bayangkan aku terpaksa berus gigi bhgn dalam mggunakan stok  berus gigi arina..selain kumur ngan air garam @ listerin tu ada cara lain ke nak kurangkan bengkak tuh..asyik duk telan pil thn sakit je aku ni..

ari ni terpaksa jgk lah aku buat bubur nasi plus carrot...masak sardin & telur dadar..k jgk..sebelum ni asyik bantai maggi je..tukar selera lak..berbaloi jgk sbb iman pun suka makan sardin..hehe

'ank2' aku yg lain aku buatkan sup sayur je la ari ni + telur dadar yg ada..k la tu..sok mama msk lain lak ye..ari2 asyik mkn berlauk pun jemu jgk kan...
so ari ni betul2 still x de mood..nnt2 aku jenjalan ye..
wassalam..

17 comments:

  1. ieja..kena jugak makan ubat susut bengkak ..acik dulu makan ubat tu..

    ReplyDelete
  2. La hai, cian,,,
    xsuka sakit gigi...
    Mmg x tahankan,,,

    ReplyDelete
  3. acik:ingatkan nak gigi klinik terus cucuk je..dulu pernah sekali kena mcm tu..cucuk terus ok..tp nak g klinik tu yg lemau je

    AA:tu la kan..

    ReplyDelete
  4. sabar..sabar yee..sakit gigi ni kalau kene selalunya nak marah jer kann....

    ReplyDelete
  5. sakit gigi memang sakit...huhuhu

    ReplyDelete
  6. ehem ieja..kalau diberi pilihan mama lbh rela sakit yg lain dari sakit gigi !!..hu2x..semuga ieja capat sembuh..

    ReplyDelete
  7. aduiiii.... mmg xtahan klu dpt sakit gigi. gilah klinik,kat Lukut tuh pun dh ada klinik gg,xyah jauh2 gi PD..

    ReplyDelete
  8. memang klu sakit gigi akan jadi tak de mood..tak selesa.....moga cepat sembuh

    ReplyDelete
  9. Aduhhhh sakit gigi lahh paling x suke huhuhu
    Semoga cepat sembuh dik
    Ambik antibiotik dikkkk, lepas dah ok, gi klinik cek mana yg patut di cabut, jgn biar lagi huhuhu

    ReplyDelete
  10. siannya ieja...sabar ya dik....
    Akak pun tak suka kalau sakit gigi....semua bnda yg dibuat serba tak kena....

    ReplyDelete
  11. kesiannya dia...

    sakit gigi memang mcm nk putus urat saraf kat kepala...

    semoga cepat sembuh ye kak

    ReplyDelete
  12. tensen ooo kalo skt gigi. hu3

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. alahai sbr ye, cube tuam bengkak tu ngn ais...

    ReplyDelete
  15. kalau sakit gigi memang bengang.. tak bermaya....

    ReplyDelete
  16. sakit gigi mcm sakit nak beranak pun ia kan..hahhahaah..
    sbr je la ye..dugaan..;)
    kadang2 makan nasi panas ngan ttelur la lagi layan kan dr asik mkn lauk jek.

    ReplyDelete
  17. I would like to thank you for the efforts you have made in writing this

    article
    nice post, that's very interesting information thanks for sharing :)
    I introduce a Medical student in Islamic University of Indonesia

    Yogyakarta

    ReplyDelete