Thursday, July 26, 2012

dugaan pose tuk ank2..

assalamualaikumm...harapan agar sume teman2 sihat hendaknya..
pose2 ni mood nak buat n3 memang merundum..kena lak ank2 demam..lps hb, aku dan arina ni turned kakak ngan iman plk demam..dugaan pose utk dorang plk..

kakak bila demam plk susah bebeno nak makan ubat..takut tercekik katanya, nak makan sebiji ubat pun mengambil masa 5-10 minit...hurmm..x sangka plk menurun peel aku kat dia..huhu
teringat dolu2 klu tak nak mkn ubat boleh lak sorok ubat tu bawah bantal, lama2 kantoi ngan arwah mak..lps kawen dgn hb arwah siap gtau kat dia peel aku tu..sudahnya hb aku akan tunggu sampai ubat tu lepas kat tekak aku baru dia puas hati..tp setakat pil tu aku dah lali..laju je msk tekak gara2 selalu sakit kepala..terpaksa gak telan kann..kecuali ubat yg pahit je klu aku blh elak, aku mmg x makan..

ari ni iman bersahur sekadar minum milo je..kebetulan mulut dia pecah2, penyakit yg mmg sinonim ngan dia bila tiba bulan pose ni..kesian lak aku tgk dia..nak suh dia x payah pose pun, dia nak pose jgk..nak pose penuh katanye..sudahnya aku tgk dia lembik je..
sedari awal pose tu ari dia monteng sekolah petang, kena lak demam mcm ni lagi la dia x gi sklh pagi petang..
seb baik jg arina x meragam tgk abg ngan kakak dia x g sekolah..agaknya dia pun tau minggu lps hampir seminggu dia cuti..so x de kompromi la..

tiap2 ari ank aku mengorder nasi tomato kat ayah dia..hampir setiap hari jg lah hb aku membeli ns tomato tu
disamping kue mue..senang keje aku kan..kan..msk ckit je buat syarat..hehe
bersahur plk slalunya ank2 aku x suka mkn nasi berlauk kecuali ns goreng, tu pun sesekali je..tp minggu ni dah 4 kali ank aku request suh buat ns goreng..kecuali pg td..sume org dah x lalu nak telan nasi..aku ngan hb makan roti je + mayonis + telur..

x tau nak msk apa utk berbuka nnt petang...ns tomato????oh tidakkkk!!teman2??

23 comments:

  1. cheqna balik awal hari ni jam 3 prtang..tgh fikir gak nak masak apa..

    ReplyDelete
  2. salam ieja..acik pun demam gak ni..anak yang sulung pun demam

    ReplyDelete
  3. nasib baik nasi tomato..kalau dimintanya briyani gam..huhuh..

    ReplyDelete
  4. nasi tomato? waaaaaaa
    eh eh knapa sy plak yg terliur ni??

    ReplyDelete
  5. kesian..cuaca panas hujan tak menentu ni memang mudah nak jatuh sakit..kena pulak bulan ramadhan.. semoga diorang cepat sembuh..

    ReplyDelete
  6. lorrr cian akak..muga cepat sembuh ya,,

    salam kenal n slamat berpuasa :)

    ReplyDelete
  7. bln posa ni Allah nak menguji kita supaya kita byk2 kan brsabar. smoga kakak dan iman cepat sembuh.
    masaklah apa kesukaan anak2 supaya bila brbuka brselera dia org nanti.

    ReplyDelete
  8. haa.dugaan :p
    sedak nya nasi tomato

    ReplyDelete
  9. sian budak-budak demam bulan poser nie..

    ReplyDelete
  10. nasi tomato. hmmmmm
    cam nak jerk :)

    ReplyDelete
  11. tulah sedih bila anak2 nie demam dlm bulan2 macam nie huhuh .. kita susah hati kan ..
    harap cepat2 sembuh dik

    waaa nasi tomato !!
    akk x pandai buat
    kalau rasa nak makan beli aje huhuh

    ReplyDelete
  12. kalau waktu2 pose ni KA pown ikutkan selera anak2 je.. moga cepat sembuh ye

    ReplyDelete
  13. semoga cepat sembuh...
    anak2 Amy sahur makan kokocrunch aje, tak hingin nak mkn nasi. Semua nak cepat sambung tido.

    ReplyDelete
  14. alahai..sian lak.. walaupon x sihat tp kuat smgat nk teruskan puasa.. bgus la tu...

    lya lak sahur mmg mkn roti je.xleh mkn berat2 pg sgt..takut loya...

    masak y simple 2 je..

    ReplyDelete
  15. Pagi ni di rumah kak ani pun bersahor dgn nasi goreng. Makan nasi pun masing2 macam dah tak ada selera. Akak sendiri makan roti jer celup dalam air kopi mahkota dewa.

    ReplyDelete
  16. sy suka jugak nasi tomato kak.. puasa kali nih belum merasa lg.. ptg nih nak carik la.. hehe..

    ReplyDelete
  17. ooowh semoga anak2 akak segera sembuh yer.. amin..

    ReplyDelete
  18. Itulah anak-anak ieja. Dia tak tahu kita punya susah hati bila mereka tak sihat. Kita suruh buka bukan tak bagi puasa tapi takut mudharat.

    Sama-sama kit berdoa ieja moga anak-anak kita sihat sepanjang mereka berpuasa ini..

    ReplyDelete
  19. anak kakni pun dah umur 12 tahun masih dok minum ubat demam jenis sirap, nak buat macam mana kan, dari pada dia termuntah-muntah nak cuba telan panadol, bior je dia minum yg sirap. lagi satu ieja boleh try bagi panadol soluble, yg masukkan panadol dlm air masak tu.

    ReplyDelete
  20. hr ni buka la nasi lemak ayam berempah..hehe..sedapnya..hehe..dugaankak..kurang minum air bulan puasa ni..hihi..

    ReplyDelete
  21. haha baguslah tu kalau dah faham yg peel susah mkn ubat tu menurun dari mak dia. anak bundo dulu ada sorang yg kalau suruh telan ubat disorok bwh lidah. tau2 ubat tu terbongkang dlm bakul sampah.

    harap2 semua cepat sembuh.

    ReplyDelete
  22. ehem..mama pun menunjuk je..hu2x..sejak on-off ni asyik menunjuk kat PARAM

    ReplyDelete