Friday, January 4, 2013

ragam awal thn..

assalamualaikum..kembali bersiaran dipagi jumaat yg ceria ari ni..
seminggu sebelum buka sklh ramai beno cikgu2 yg bertanyakan boleh mengasuh ank dorang x..aku hanya mampu amik sorang je..selebihnya aku rekemen kan pd kengkawan yg jg mengasuh budak..klu nasib baik rezki dorang lah...

klu  ikutkan tamak, boleh aje aku amik..bukan x pernah pun aku jaga sampai 6-7 org sekaligus x termasuk ank sendiri..tp pikir byk kali biarlah aku jg setakat ni 5 org je termasuk bdk baru..tu pun sbb arina dah msk year 1..

cerita pasal bkk sekolah ni , mesti ramai antara kengkawan yg ank pun msk taska mahupun thn 1 kan..mcm2 ragam ye dak..pendaftaran arina, exam dia sume berjalan lancar..dia pun x byk ragam dan syukur dia dapat masuk kelas pertama..cuak jg menunggu cikgu umumkan kemasukan murid2 dlm kelas masing2..

ari pertama, ayah dia cuti 1/2 hari ..tgk dia sekejap waktu rehat kat kantin(tu pun dtg lewat)..ari ke 2 ok je..ayah dia x dtg jenguk dia pun..arina pun dah pandai beli mknan kat kantin..kat umah aku gigih dah mengajar dia..seb baik dia pun dah pandai mencongak duit ..hehe..nak lbh senang aku bg syiling 50 sen 4 kpg..senang dia nak kira(kebanyakan  mknan 50sen je, tp cekoit la bihun dia..sosej n nuget pun 50 sen je seketul)..tp aku tetap bwkkan jg bekal..

lapang dada aku..cuma tunggu dpt buku teks je..mesti berat gila..al maklum je la arina tu tecik je badannya..
nak bwk beg dia yg besar tu pun mcm x larat je..nak harap kan abg iman dia..masa lak x sama..

sekarang ni aku x leh lah ngadap lappy ni lama2..buat n3 jap post dulu..ptg nnt lapang ckit baru lah leh BW..
tu pun bkn leh ari2..harap maklum lah ye kengkawan klu aku x selalu singgah*_*..tp kalian sume tetap dihati^^

byk gambo arina yg aku sempat snap kat sekolah masa pendaftaran tu ari..jg pagi ari pertama nak g seklh..tp 
aku nye usb ntah memana lak..nak gu hp mcm siput lak aku taip nnt..hehe

.'SELAMAT THN BARU' buat kalian sume..semoga thn 2013 membuka lembaran baru yg lbh baik buat kalian berbanding thn2 sebelumnya..azam thn baru?? yg lps pun byk x dpt capai lg..hihi
wassalam..

14 comments:

  1. yelah dikk
    macam2 ragam .. naik gelak , tu sbb mereka x pernah ke tadika sblm nie .. kalau dah pernah gi haa yg stedy2 tuu lah ;)

    aah anak2 akak 1st day sek dah berat beg .. cuma zahrien x dpt layiee .. bila dah dpt membalut lah pulak huhu

    ReplyDelete
  2. Kakak ingat kan ieja kalau kakak dah tak kerja kakak pun nak jada anak-anak orglah kakak suka budak-budak tau..

    ReplyDelete
  3. selamat tahun baru..
    akak pun rasa teringin nak jaga budak
    tapi byk g sana sini.. :)

    ReplyDelete
  4. sekolah fatin semua makanan rm1. hari tu bekalkan dia rm2 habis beli mihun dgn air jer. kalau dia makan nasi berlaku ntah berapa ringgit ler mahu rm3-4. sib baik sek petang mak ida dh bg makan kenyang-kenyang. bawa bekal yg simple2 jerlah..

    ReplyDelete
  5. salam
    Anak ta darjah satu tahun ni.teruja dia nak gi sekolah.semangat betul.alhamdulillah.

    ReplyDelete
  6. anak sy kakak tlg tgk, lgpun dah drjh 3 dah bsar

    ReplyDelete
  7. selamat tahun baru ieja....
    Saya suka tengok murid2 tahun satu mula2 masuk sekolah..macam2 ragam....

    ReplyDelete
  8. Salam eija,

    Lama akak tak singgah sini.

    Alhamdulillah bagus apa yang eija lakukan. Tolong menjaga anak-anak mereka yang memerlukan. Mulia tugas tu apa lagi kalau anak-anak tu dijaga seperti anak sendirikan.

    Dengar cerita tahun ni, budak2 tahun satu memang dah cerdik2. Mereka tak menangis lagi. Cucu no.2 kak ani pun masuk tahun satu juga tahun ni. hepi jer nampak.

    ReplyDelete
  9. cikgu ma nak suh mengasuh boleh x...hehe...gurau jerr...saya x kawen lagi ^_^

    ReplyDelete
  10. Seronok juga kan bila anak dah sekolah..mesti mcm2 ragam..hehe.. mengasuh budak kena kesabaran yg tinggi kan?...

    ReplyDelete
  11. Mengasuh ni satu amalan yang baik... Kita dapat memberi kasih sayang pada anak-anak. Walaupun bukan anak kita... Tapi banyak orang hanya nak buat duit.. Lupa pada perkara ini...Maka timbul lah pelbagai kes yang kita dengar....

    ReplyDelete
  12. kekadang slalu Na terfikir klau Na dah jd ibu nanty mampu ke Na buat smua tanggung jawab ni....
    anta ank pi skolah ..siapkan barang skolah..masak,memcuci eh bnyk lagi laa hihi

    ReplyDelete