Monday, May 7, 2012

gerimis mengundang...

sabtu pagi..
malam sebelum tu lagi lissa dah bagitau awal2 yang dia & the geng nak lepak(piknik)ngan kwn2 dia kat tasik nun depan tu..so pagi yg dirancang tu dgn bersemangat dia bgn, lepas solat dgn gigihnya aku tegok dia menggoreng sendiri bekalan yang nak dibawak..alaaa..bukan apa pun, dia cuma menggoreng sosej, nugget ikan dan jg funfries..aku tgk dia buat air mangga(sejuk)..ckit pun dia x minta khidmat aku..aku lak sekadar memerhati je..

kebetulan lak pagi tu gerimis(mlm hujan lebat)..dia menunggu kawannya dtg menjemput tp x kunjung tiba..hampir setengah jam baru lah kwn dia sampai, macam mana lah dorang berpiknik dlm cuaca mcm ni..kawan2nya ada yg siap tempah bihun , nasi lemak, ada yg bwk kopi panas je..owh!! patut lah lissa cuma bwk bekalan ringan2 je..

sepatut nya pagi ni hubby aku ajak bekpes kat labu, n.lemak ayam berempah dia mmg sedap..memandangkan lissa x de hubby pun cancel lah nak g sana..tunda hari esoknya (ahad)..sudahnya aku wat nasi goreng je lah utk bekpes pg tu..huaaa..

ahad pagi..
lissa ada kelas 9-12 t/ari..sebelum hantar lissa, kami sempat bekpes dulu kat kedai, masing2 order nasi lemak + ayam rendang kecuali arina n.lemak + telur mata..kebetulan pagi aku terpaksa jaga azhad..so aku mmg x blk kg..pagi tu mmg sejuk je sebab gerimis sama mcm semalam..bila cuaca mcm ni mmg terasa beno lapar waktu pagi..iman habis licin n.lmk dia..segelas nescafe ais turut habis diminumnya..begitu jg ngan arina..dgn bangga dia tunjukkan pinggan dia yg licin...

isnin pagi..
cuaca mcm semalam juga..hujan ..kain semalam pun x kering lagi..dah 3 hari berturut2 hujan waktu pagi..rutin aku mcm biasa ari ni..sementasa ada mood ni(keje umah dah beres) aku nak melawat uolls..

wassalam..

14 comments:

  1. Seronok hujan :-) Hujan rahmat setelah lama panas terik.

    ReplyDelete
  2. jap jer ujan, peh tu panas terik... ank kita syok piknik smlm yer, smpi dh tengahari bru derang balik....

    ReplyDelete
  3. betul tu kak..yer2 jer lissa kata kul 10 nak blk..jam 12.30 br smpai umah..lama x jumpa kengkawan yg len tu..seronok sakan la dorang..

    ReplyDelete
  4. sama la kak kt tempat sy nih.. ujan manjang..
    baju2 pun jemur lam bilik je..
    memang lambat la nak kering..

    ReplyDelete
  5. Sejuk sikitkan bila hujan..kat rumah da lama tak hujan..bila hujan seronok betul..

    ReplyDelete
  6. Hujan..waa baju tak kering...
    Berderet2 at ampian tuu..

    ReplyDelete
  7. Merata hujan di Malaysia agaknya. Lebat pualk tu kan ieja... sebab itulah kalau ada makan-makan memang confirm licin kena sapu eija..:)

    ReplyDelete
  8. mlm td sana pun ujan ye.. kt kl mmg ujan lebat , sliding door pun memekak2 .. ngeri je..
    dok doa jgn le banjir..

    * salam kenalan

    ReplyDelete
  9. mmg redup aje dua tiga hari ni kan.. kat area rumah saya wp hujan, tp sempatlah juga matahari menampakkan cahayanya sekejap.. kiranya kering jugalah kain2 di jemuran... wah, anak dara ieja dah boleh sediakan makanan sendiri.. bagusnya.. anak saya baru pass masak nasi dan goreng telur aje..

    ReplyDelete
  10. kat sini alhamdulillah..panas terik sgt hari ni.. tp pg kelmarin hujan + angin kuat..tp skajap j.. ptg tu dh ok

    ReplyDelete
  11. best Angah hujan..sejuk jer rasa tido pun sedap. kalau tak susah benor nak tido malam asyik terjaga jer...panas.

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum ieja,

    Hujan2 ni memang best sangat kalau dok lepak2 kat rumah ni kan ieja....kat tempat kak Ros ni pun asyik mendung ja,kadang2 tu hujan la jugak...

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum..
    Lamanya tak singgah sini..rumah pun berwajah lain kan...:)
    Hujan rahmat..kat puchong harini panas terik.. semalam memang hujang seharian...

    ReplyDelete
  14. bila hujan..lebat pyah nk berenti...bila panas..terik nya bukan main..

    kesian, bumi pun dah tua..huhu

    ReplyDelete