Wednesday, May 9, 2012

nak marah tp x boleh...

malam semalam aku g pasaraya depan simpang empat tu je, membeli barang dapur mana yg x de..kebetulan kawan teringin bebeno nak makan puding triffle..jadi sekali lah aku mencari bahan2 utk membuat puding tu..
lepas mencari brg2 yg aku perlukan, aku terus g kaunter..beratur menunggu giliran nak bayar, maklum lah kaunter sebelah tutup..jd agak panjang juga lah barisannya..

sedang termenung sambil menunggu giliran, tiba2 datang lak sorang makcik beratur depan aku..
eh..eh ..apahal la plk makcik ni..x nmpak ke yg org lain sume sedang beratur menunggu giliran..sedap je dia masuk line aku..org kat belakang aku dah ada yang merungut, ada lak yang geleng2kan kepala melihat peel makcik sorang ni, makcik tu plk boleh wat dek selamba dia je berdiri dpn aku..

hai..seb baik  lah ko ni makcik(klu bukan makcik pun aku bukan blh wat apa)..lps aku bayar rege brg2, aku terus blah ler..tu baru pasaraya kecik, penduduk lak setempat je..so x de la nak bising2 sgt memandang ada antara kami yg mmg kenal..x besh la kan klu nak tegur benda kecik macam tu..pi mai pi mai tang tu jgk..muka yg sama gak jumpa sok lusa..

15 comments:

  1. Kalau kenal kena ada yg berani tegur secara guraulah ieja sebab kalau tak makcik tu tak faham....

    ReplyDelete
  2. Memang bikin geram kan kalau ada yg potong que barisan kita. Macam nak ketuk2 ja kpala nya.

    ReplyDelete
  3. salam ieja..nak b uat camana kan..sabo je la

    ReplyDelete
  4. kalau cheqna..memang tak r..memang sound je makcik tu =)

    ReplyDelete
  5. sabo njer lah ieja, akk pun selalu kene mcm tuh...

    ReplyDelete
  6. adoi la...ni lah masalah kalau dah tua masih takde kesedaran sivik...kita nak marah pun kita fikir dia dah veteran...huhu...

    ReplyDelete
  7. memang ada makcik sebegini...serba salah nak marah tau tidak..

    ReplyDelete
  8. biasa la tuh...org mcm ni mmg x de kesedaran sivik langsung.cuba kalau kena kat dia...mesti mengamuk sakan

    ReplyDelete
  9. betul tu kak,sabo jelah...waa no wat projek triflelah dia :)

    ReplyDelete
  10. Biasa laa tuu... Masa beli tiket keretapi, ambik wang di ATm Machine...

    sabar saja lah... mereka lebih kalut dari kita....

    Suatu hari mereka akan jumpa dengan orang yang sama perangai dengan mereka... Gadoh laaa...

    Kita jangan jadi kambing hitam....

    ReplyDelete
  11. alahi..kes potong Q la ni..
    kalo mak cik2 ni kdg2 nk marah n tegur mmg serba salah kan.. nnti kata x hormat org tua lak.. tp ptnyer y lbh berusia lbh tau budi bahasa kan

    ReplyDelete
  12. oh makcik...kenapo la x beratur...hmm..

    ReplyDelete