Saturday, October 13, 2012

ank2 lg..

assalamualaikum..

situasi 1: lepas magrib..kelazimannya beli barang dapur waktu mlm kat pasaraya..tesco,giant,billion,the stor etc..pas tu g mkn mlm lewat ckit lps beli brg..
mama: ' mama & ayah nak g beli barang..sume siap cpt ckit..g awal blk pun awal..'
lissa :  " isya x nak ikut..nak duk umah..'
iman :  'iman nak ikut..(peluang dia nak amek/beli brg2 dia termasuk lah CD game dia)
arina:  'ina nak ikut mama..'

situasi 2:
mama: ' mama nak g kedai depan..sapa nak ikut?'
yang lain senyap..
arina:  'ina nak ikut'

situasi 3: petang ahad ..
'petang ni  mama nak jenjalan g jusco..tgk wayang ke...'
sume serentak menjawab 'nak ikut'..

situasi 4: hari raya

mama: 'malam ni mama nak g beraya umah c polan..lps tu umah c polan plk..'
lisa: 'isya x nak ikut'
iman: 'iman pun x nak ikut jgk"
arina: 'ina nak ikut mama'..
mama: 'kenapa? raya2 pun x nak berjalan umah org??..
lissa: ' leceh laa..nak siap lagi..malu lah nak g umah org..bukan biasa pun'..
mama: 'malu?..ni raya lah'..
lissa: 'malas lah'..


perasan x dlm setiap situasi arina je yg nak mengikut..aku x tau lah ank2 aku bila diajak kemana2 mmg susah..tp klu g jenjalan ok aje..jeles jgk aku tgk kwn2 aku beraya sakan bwk sume ank2 dorang termasuk lah yg dah besar2 tuh..klu 5 org..lima org lah dibawaknya g beraya..entah apa penyakit ank2 aku nih..

ada ke ank2 korang yg peel mcm ni??

13 comments:

  1. mungkin sebab dah semakin membesar kan...

    ReplyDelete
  2. agaknya sebab lisa dah anak dara malu nak mengekor mamanya g raya..kalau jalan tu lain ler kot.

    ReplyDelete
  3. arina tu mcm ang jna yg no kak. sampai skrng mana mak ajak mesti dye x pernah tolong tapi kalau jna adoo jo alasangggg heeeeee ;))

    ReplyDelete
  4. ekkek same je dik
    rasanya semua anak2 macam tuu kuut
    memang akan ikut
    tapi kalau ada yg diam aje tuu , sure kita akan rasa pelik kekek ;)

    ReplyDelete
  5. kalo dengan anak2 ni kdg2 lucu kan...tp mampu buat letih ibu terus hilang ^_^

    **bajet macam ada anak...hihihihi

    ReplyDelete
  6. ehem..anak2 skrg lebih suka duduk kat rumah menghadap TV @ lappy ..hu2x..

    ReplyDelete
  7. anak akak pun cam tu, susah nak ajak jalan-jalan.

    ReplyDelete
  8. xde anak lagi.. hehe. L smpai tua nih ikut je mak nk g jalan raye umah sape pun. haha

    ReplyDelete
  9. salam sis ieja.
    Sempat juga buat post walau sibuk dgn anak2.. Good job sis

    ReplyDelete
  10. biasa kalau dh nk besar2 ni mmg malas dh nk ikut hhehehee

    ReplyDelete
  11. Anak2 Amy semua tempat nak ikut kecuali gi kedai kain.. bosan tunggu mamanya pilih kain.

    ReplyDelete
  12. anak sy kecik lg so x der experience lg.. hehe.. diorg dh rasa besar la tu kak tu yg malas nk ngikut tu..

    ReplyDelete