Monday, October 15, 2012

memang dah rezki muu...

assalamualaikum..

alkisahnya cerita di t/ari tadi..aku dah kunyitkan  4 ekor ikan dlm pinggan..aku terlepa sekejap dan ltk atas dapur je sementara nak tunggu menggoreng jer nnt..
bukan sekali. bukan jg 3 @ 4 kali..malah dah berkali2 tau kejadian seumpama ini menimpa aku..last sekali minggu lps..ni terkena lg..pantang lepa  @ terlupa mmg ler dia dpt habuannya..bukan sekor tp berekor2..plg tdk 2-3ekor daah melahap ikan2 aku tuh..
disebabkan kelalaian aku dah jd  rezki si meow2 tu agaknya..tp geram tetap ada..dah aku snap gambo dia.ni aku halau jauh2..
makin ku pandang makin aku geram..bikin hati radang je..

pintu dapur aku tutup..berkunci lg


rupanya sini laluan dia-melompat masuk dr tingkap

dah kenyang duk berehat belakang dapur

ni 2 ekor lg

tu sekor lg

dekat bwh longkang pun ada

dah aku halau jauh2..
abaikan kan je pemandangan yg bersepah tuh..neighbour blkg tgh reno dpr

19 comments:

  1. alahai ciannya akak.. dh x der rezeki nak buat camnerkan.. redha jelah.. :)

    ReplyDelete
  2. ala kecian la k tgok muka kucing tu..tak pe sedekah je la yee

    ReplyDelete
  3. dah rezeki kucing tu lah ... KA ni penakut kucing sikit hehe

    ReplyDelete
  4. aduhhh memang rejeki mereka kan ;))

    ReplyDelete
  5. as salam,

    memang geram kalau jadi mcm tu tapi insha Allah akan dapat pahala kalau redho...kat rumah akak, besenye akak gaulkan nasi dgn lauk..depa pn tak kaco lah nk curi2 ni tapi akan datng lagi gang2 depa nak makan..patu kena masak nasik lebih..hehe :)

    ReplyDelete
  6. hehe....
    kecian tengok muka meoww tu..
    betul tu ikut hati mmg ada rasa marah..
    tapi.... dah rezeki meoww agaknya..:)

    ReplyDelete
  7. ehem..dia lapar sangat tu ieja..kesian pulak mama tgk muka bersalah dia tu.. :(

    ReplyDelete
  8. ahahhaha dye lapar tu..bau ikan lak mcm KFC tu yg dye TERcuri tu heehehehe

    ReplyDelete
  9. mmg betul kata kak ieja...mmg rezeki dia lah tu kak.. lps ni kene lbh b'hati2 lah nampaknya..

    ReplyDelete
  10. nie mcm kes mak ila.l da selalu kena haha

    ReplyDelete
  11. tak suker tak suker tak suker

    ReplyDelete
  12. huhuhu, dari tingkap dia leh bau..

    salam singgah BW n follow sini

    ReplyDelete
  13. Ikan kalau baru goerng meamng aromanya menusuk hidung, apa lagi kucing tu mesti cari jalan nak masuk... sabarlah ieja...

    ReplyDelete
  14. geram jugakkan...tapi dah rezeki kucing tu...lepas ni kena lebih hati2...

    ReplyDelete
  15. ekekek...saya pun byk kali jadik mcm ni...tapi tak pelah, anggap je lah kita takde rezeki...rezeki kucing2 tu...hehe...

    ReplyDelete
  16. eija, mak sy pun selalu kena mcm tu.. kejap jer tinggal last2 ikan dah lesap...hehhe..
    Klu sudi follow lah blog sy ye..baru nk belajar2 :)

    ReplyDelete