Monday, April 8, 2013

isnin yg lemau..

assalamualaikum n salam sejahtera..
ari ni isnin rasa lemau sangat..bukan apa penat cum penyakit M yg yg bertandang melanda diri..
semalam pegi majlis aqiqah ank sepupu abg merangkap menyambut annebesri makcik n pakcik dia yg ke 40..
pagi aku dtg menolong apa yg patut je utk sarapan tetamu yg dtg..x byk keje memandangkan dorang tempah
katering utk majlis aqiqah tu..sempat la aku blk sekejap jenguk ank2 aku yg masih tdo lg kat umah..

majlis marhaban dan berzanji dimulai olem oleh kaum lelaki sekitar pukul 11am diikuti majlis berendoi oleh pihak pompuan plk..sempat lah jgk aku join memandangkan aku dah lama x join kmpulan ni..lepas makan aku terus balik n x sempat pun nak tolong berkemas bagai spt lazimnya..apatah lg menyaksikan acara potong kek sempena annebesi tuh..

ipar duai ku dah mendahului bertandang kerumahku sbb ank2 dorang mmg dah lepak kat sana..kebetulan ank bujang n ank daraku ada kat umah..terpaksa lah aku pun blk..seb baik lah masing2 baru lps isi perut kat majlis td..senang ckit keje aku..dorang saja lepak2 n borak..al maklum lah bila adik beradik dah berkumpul...

kebetulan plk adikku tepon gtau dorang sume otw nak jgk dtg ke umah dr kg..hehe..nmpk gaya mmg meriah ler umah aku..dah 2-3 minggu kita org mmg x jumpa..kena lak c comel thaqif n fayyadh..dorang lak nak mkn tengahari kat umah..so masak ler kami beramai2 w/p msk bese2 jer..mmg seronok bila dah berkumpul ni..

lepas magrib msg2  bertolak balk..alg blk ke kg , yg sorang blk bangi dan sorang lg blk ke sg besi..sunyi balik uamah aku..bdk2 pun kena tdo awal memandang kan nk kena bgn awal g skull...
lepas sudah rindu2an kami..so back to normal..hari2 berlalu dgn rutin mcm bese..

sblum berundur moh ler kita renung2 kan kata2 himah ini utk perkongsian bersama..

daa,,wassalammm


13 comments:

  1. Bila hari isnin aje... Angin malas mesti datang sbb dah best cuti 2 hari.

    ReplyDelete
  2. berkumpul ramai2 mmg meriah..x yah tggu raya pon dah terasa kemeriahannya...

    ReplyDelete
  3. Betullah kalau dah catering sanak-saudara tak perlu kerja banyak. Lebih kepada makan dan berbual-buallah ieja..

    ReplyDelete
  4. hari ni pun saya lemau kak...huhu...

    ReplyDelete
  5. memang lemau tapi nak buat camnerkan... sabojerler...
    seronok berkumpul2ni.. kegemaran akaklertu...

    ReplyDelete
  6. seronoknya dapat berkumpul ramai2...sesekali..

    ReplyDelete
  7. pada saya biar jujur, dari menipu..lebih mnyakitkan...

    ReplyDelete
  8. Salam ieja..

    mmg seronok bila dapat berkumpul ramai2.. lebih2 lagi di rumah kita sendiri..

    ReplyDelete
  9. kunjungan perdana gan..
    salam kenal dan sukses terus..

    ReplyDelete
  10. lawatan ptg jumaat tirana aduka disini.

    ReplyDelete